New home, new sweet home. - Reisverslag uit Crossville, Verenigde Staten van Melanie Bunt - WaarBenJij.nu New home, new sweet home. - Reisverslag uit Crossville, Verenigde Staten van Melanie Bunt - WaarBenJij.nu

New home, new sweet home.

Door: MelanieB

Blijf op de hoogte en volg Melanie

03 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Crossville

Gezellig met Sulu op de bank zal ik maar weet wat neergooien hier.
Bereid je maar voor, gok dat het vrij lang word...!


Vrijdag:
Na een lekker lange vlucht van 8,5 uur (veel geslapen dus niet veel meegekregen van de reis, zat wel lekker bij het raampje!) landden we op Philedelphia.
Snel eruit, en direct doorlopen naar security voor vingerafdruk etc, dat ging al vrij snel en daarna mn koffers van de band pakkken.
Snel doorlopen naar volgende vlucht waar ze mn paspoort controleerden, daarna koffer weer op de band gooien en door security.. dacht ik.
Na ongeveer door 4 verschillende mensen te zijn gefouilleerd (blijkbaar zie ik er gevaarlijk uit ofzo) kon ik door, want dat stomme biepje ging constant af.
Daarna met de bus naar volgende gate.

Mini vliegtuigje was het en binnen 1,5 uur was ik in Nashville.

Doorgelopen naar uitgang om koffers op te halen en daar stonden Host-parents met een bordje 'Welcome to America'!
Ik dacht, he, daar's dr Phil! Ohnee, geintje. Maar hij lijkt er wel op haha, maar ze zijn echt zo super aardig!

Wat rondgereden daarna en John (mn hostdad) had zin in een pizza dus meegenomen haha.
Daarna mn kamer ingericht ed en lekker geslapen.
Ik heb mn eigen (vrij grote!) kamer en lekker eigen badkamer, super! En tv op mn kamer, eindelijk!

Oja, had ze nog mn hollandse gifts gegeven, ze zijn helemaal gek van Stroopwafels hier haha, en ze willen allemaal het woord uitspreken maar het lukt ze niet ghehe.
Stroepwaffle (met de kakker r uiteraard) en de klompen vinden ze geweldig haha, en drop (muntdrop) vinden ze ook wel lekker!


Zaterdag:
Wat dingen doorgenomen van STS Boekje, ze hebben eigenlijks helemaal geen regels haha.
Enigste was eigen kleren wassen maar dat vind ik ook best :)
Verder hebben ze hier geen vaste tijden voor dingen oid.
Daarna ff naar Wal-Mart geweest voor spullen.

Was zo grappig, ik ging daarna ff snel bij kapper langs want kon geen antiklit vinden in de walmart.
Dus vroeg 'Do you have detangler?'
En direct daarna vroegen 2 vrouwen (een kapper en degene die in de stoel zat) 'Ma'm, where are you from? You have a beautiful voice!'
Blijkbaar zie ik eruit en praat ik als een foreigner haha. Kan niks aan mn engelse accent nog een beetje doen want hier praten ze als: Hi y'all!
Gelukkig mn hostfamily niet, maar sommige echt southern-people wel haha. Die versta ik dan ook niet.... (A)

Verder weet ik niet meer wat er zaterdag allemaal gebeurd is haha.
'S avonds lekkere spaghetti gegeten en tv gekeken en gepraat op msn.


Zondag:
Om 8 uur zaten we al op het paard, ik mocht op Black-Jack, ook wel buckerjack... oeps.
Dus hij rijd en gaat dan vol op de rem ghehe, gelukkig deed ie dat maar 1 keer, daarna voelde ik m aankomen en ging het goed haha.
Engelse rijder dat ik ben zat ik lekker op een dressuurzadel, voor mij even wat fijns in het begin haha.

Al die paarden zijn gaited horses, wat dus betekent dat ze tolten als ijslanders, zit toch zooo lekker!
het rijden daar is ZO ontzettend mooi! Je kijkt je ogen uit!
'De paaaaaden op, de laaaanen in...'
Yeah, zo is het ook echt, steil omhoog, met allemaal stenen en rotsen, en ook weer steil omlaag.
Knap hoe de paarden zich hier redden, pff.
Door mooie riviertjes heen, met mini watervalletjes, lekker de hond mee die dan gaat zwemmen.
Daarna naar een grote houten brug, zoo mooi!
We hebben 3 uur gereden, dus ik had natuurlijk geen reet meer over daarna.

'S middags kwam de familie (zoon + vrouw en kleine Molly en Kierstin en dochter + man) .
Die mensen zijn echt zo ontzettend lief! Kreeg van kleine Molly heel lief een kaartje met getekend de hollandse and amerikaanse vlag haha.
En een oranje trui vd school spirit ofzo van Kathryn!

Natuurlijk wouden ze alles weten over ons kikkerlandje.

Die mensen zijn echt ontzettend lief,gezellig, lachen veel en houden wel van een geintje haha.
We hebben dus veel gekloot en geklierd haha.
Nu weet ik waarom thanksgiving zo leuk is, lijkt me ook supergezellig en zie er weer naar uit om gezellig met z'n allen hier te zijn!
Het is hier allemaal zo vriendelijk, zo sociaal, iedereen zegt vrolijk hi, nice to meet you en geven elkaar een knuffel en vooral veel 'love you, bye'!
Overal amerikaanse vlaggen ed.
Mooi hoe mensen van hun land houden!

Daarna lekker hamburgertje gegeten, heb er lekker met tomaat en ketchup gegeten, terwijl de anderen er chips(jep je leest het goed, au naturel chips ghehe), augurk, allerlei saus en nog meer zooi opgooiden zodat het bolletje niet meer dicht kon haha.

Daarna taart met aan de ene kant Happy Birthday Dad! voor John, en de andere kant Welcome to America!
Had nog mn naam onder moeten staan maar maakt niet uit, was super lief haha.

Lekker stukje taart en daarbij nog oreo ijs, pff haha, je kunt je wel voorstellen dat ik bomvol zat daarna (terwijl ik de helft had van wat anderen nog aten, whaaa haha)


Maandag
Naar de school geweest, maar blijkbaar stond ik al ingeschreven!
School is ong de helft van het JFC maar wel errug mooi!
kluisjes lekker 2 keer zo groot ghehe.
Ik word een Junior btw.
Opzich wel lekker, geen druk voor opnieuw examen haha.
Daarna nog ff naar outlet mall geweest snel en 2 truitjes gehaald!
Daarna nog ff langs walmart wat dingen gehaald.

Oja, hier zijn de dingen zo goedkoop, ik had vet leuke fohn gehaald, kostte me maar 13 dollar! pff, dat is maar 10 euro ofzo en dan heb je een goede merk fohn. En stijltangen en bijv dezelfde krultang die ik heb kosten hier echt niks.
Net zoals producten voor je haar ed. Opzich wel fijn dan, scheelt me geld!


Het enige wat ik wel mis is m'n curry saus haha, en mn appelmoes, kennen ze hier niet haha.


Nou ga ik maar een lekkere douche nemen!


xxx Mel

  • 03 Augustus 2010 - 18:24

    Ginny:

    Zo Mel, dat klinkt allemaal super joh :D lijkt me heerlijk zolang buiten rijden en de honden lekker mee!
    veel plezier verder, ik hou je blogs zeker in de gaten :D

  • 03 Augustus 2010 - 19:13

    Eef:

    aah mel super gaaf joh!!!
    vind het zo tof voor je, geniet ervan!!

  • 03 Augustus 2010 - 21:38

    Britt:

    nice haha

    ik herken al veel, ben benieuwd naar de andere overeenkomsten

    xxx

  • 03 Augustus 2010 - 22:03

    Debbie :

    Het klinkt allemaal weer super leuk !
    Zo te horen heb je het goed naar je zin !
    nog heeeel veeel plezier verder :D
    kusje

  • 04 Augustus 2010 - 07:23

    Simone:

    haha het is echt zo leuk om je blogs te lezen. oeeee lijkt me ook echt mega mooi daaro te paard (: ! HAVE FUN and keep writing blogs (; xxx

  • 04 Augustus 2010 - 07:37

    Karen (TeeGee @ Bokt:

    Wat leuk om te lezen allemaal zeg!!

    Mascara's zijn ook echt super goedkoop bij de Wallmart, inslaan dus!!!

    Nou heel veel plezier en ik ga je blog volgen!

  • 04 Augustus 2010 - 09:30

    Sula Bos:

    Mell! Wat onwijs gaaf!!

    Je moet zulke verslagen echt bij houden! Het is zoo leuk om te lezen, heb ik tenminste nog het gevoel alsof je er een klein beetje bij bent!

    Maar als ik alles zo lees, heb je het volgens mij wel naar je zin? En dat is het aller belangrijkste! Nou moppie, hou je verslag goed bij, want Sula leest elke dag ff!

    Dikke knuffels!

  • 04 Augustus 2010 - 17:38

    Amber:

    Mel, ik mis je wel hoor !!! En ik lees wel al je Blogs, dus oh wee als je stopt met schrijven haha :D Wat een mooie foto ook van je host dad en jou!!

    (K)

  • 05 Augustus 2010 - 09:07

    Petra:

    Wauw, dat klinkt echt supertof! Houden zo, haha

  • 05 Augustus 2010 - 12:48

    Mandy:

    ik vind 't super dat je het daar zo goed kunt vinden. maar ik mis je natuurlijk wel! ben benieuwd naar nog meer mooie verhalen :D

    xx

  • 08 Augustus 2010 - 14:38

    Henrietta:

    klinkt weer helemaal super mel!

  • 08 Augustus 2010 - 21:01

    Andrea:

    Ohhhh Mell!
    Het klinkt echt super gaaf!
    Ben jaloers hoor!
    Echt super dat je deze kans hebt gekregen!!
    Heeel veel plezier en doe voorzichtig!!!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Crossville

Melanie

Actief sinds 17 Okt. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 38042

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 08 Januari 2011

USA High School Year

01 Mei 2010 - 09 Mei 2010

Vakantie Florida USA

Landen bezocht: